Uzaylıları Neden Genellikle Çıplak Olarak Tasvir Ederiz?

İçindekiler

İlk insanlar kendilerini kötü hava koşullarından ve dış tehditlerden korumak ve hayatta kalmak için giyinmek zorundaydı. Modern insan hem mahremiyet hem de güvenlik nedeniyle bu davranışı sürdürmüştür. Hatta giyinmeyi daha stilistik hale getirdi ve moda kavramını tanıttı. Bütün bunlara rağmen, tasavvur ettiği uzaylıların neredeyse tamamı çıplaktı. O zaman neden?

Hayal ettiğimiz uzaylıların tam tersiyiz ya da sahip olmak istediğimiz özelliklere sahip varlıkların hayalini kuruyoruz. insansı davranış olan giyinme; Medeni olarak algılanan, toplumdan topluma farklı yorumlanan ve evrensel görülen standartlarla moda ve dev sektör kavramını oluşturmuştur. Hatta deli gibi çıplak dışarı çıkan insanlara bakıyoruz.

Uzaylıları düşündüğümüzde akla gelen ilk tanımlamaların pek çok ortak noktası var. Popüler kültürden etkilenmiş, iri gözlü, ince çeneli kocaman bir kafa, uzun ince kollar ve bacaklar, iri eller ve ayaklar, soluk yeşil veya gri ten rengi… İstisnalar olsa ve bu tanımlar değişse de, bir kural neredeyse hiç bozulmaz: çıplaklık.

İlk insanlar gibi, uzaylılar da kendilerini korumak için giyinmek zorunda kalabilirler. Ancak konumuz çok insani temsiller değil, örneğin:

Yukarıdaki Marvel Thanos karakteri de bir uzaylının temsilidir, ancak oldukça insansı bir şekilde giyinmiş ve savunma moduna geçmiştir. Ordusundaki diğer insansı ve hayvan yaratıkların neredeyse tamamı da giyinik olarak tasvir edilmiştir. Yani en ince ayrıntısına kadar düşünülmüş ve fazlasıyla insansı kurgulanmış karakterler. Bu nedenle, ayağa kalkıp “İngilizce” bile konuşabilen ve arabalara dönüşebilen fantastik uzaylı temsillerinden bahsetmiyoruz.

Aklınıza ilk gelen o uzaylı imajını unutun. Aşağıda başka bir hayali uzaylı var, çıplak:

Geliş filminde karşımıza çıkan bu uzaylı temsili, ahtapot gibi birçok kola ve hiç de insansı olmayan bir vücuda sahiptir. Dünyadaki canlıların izlerine ve ölüm meleği gibi modern melek tasvirlerine rağmen hala çıplak.

Başka bir örnek, 2002 yapımı Sings filmindeki çıplak bir uzaylı:

Uzaylıların Dünya’daki bir mülteci kampında yaşadığı bir başka film de Discrict 9’dur. Normalde kıyafete ihtiyaçları yoktur ama insanların eşyalarını taklit ederek insanları taklit ederler:

Yani doğmadıkları ortamlarda hala çıplaklar. Mülteci kampında yaşadıkları dünyanın çöp kutularında buldukları kıyafetleri giyerler.

1982 yapımı ET filminden bir başka örnek: Sevgi dolu bir uzaylıyı Dünya’da giyebileceği kadar çıplak giydirdik:

Başka bir örnek, 1986 tarihli klasik Aliens filminden, hiç insansı değil ama yine de çıplak:

Filmler bir yana, aşağıdaki sıradan uzaylı tasvirinin kaynağı “yeşil uzaylı dans videoları” değil:

51. Bu temsil, yöresel efsanelerden beri hayatımızdadır.

Elbette dünyamızda istisnai örnekler var, örneğin ‘Nüpler Adası’ gibi. Ancak, az ya da çok hepimiz giyiniriz. Ama farklı amaçlar için. İşte burada işler biraz karışıyor:

Bu aşamada insanların “çıplaklık” kavramına nasıl yaklaştıklarını anlamanız gerekiyor. Koruma olarak giyinmek istediğimizde’güzel görünmek gibi bir kaygı Hayır, önemli olan hayatta kalmak. Öte yandan modern toplumlarla birlikte gelişen ‘mahremiyet’ kavramının esnekliği doğrultusunda giyim tarzımız, giydiğimiz giysinin miktarı ve amacımız da değişiyor.

Katı kuralları olan bazı toplumlarda ‘çıplaklık’ dediğimizde ‘çıplaklık’ dediğimiz zaman biliyoruz.‘daha az’ resim kullanmaya eşdeğer hatta akla geliyor (örneğin Ortadoğu). Bazı toplumlarda daha az giyinmek çıplaklık anlamına gelmez (örneğin Miami, ABD).

“Uzaylılar nerede?” Soruyu cevaplamanın ürkütücü olasılığı: karanlık orman teorisi

Bilime göre, “ilk tanıştığımızda bir kişinin cildine ne kadar çok maruz kalırsanız, o kadar ‘olumlu’ izlenim ediniriz.”

Ancak bu ‘olumlu izlenim’, daha fazla insanın o kişiye karşı yakınlık veya istek duymasına neden olabilir. Böyle bir sonuç, modern insanın etik anlayışına göre karşısındakini cinsel olarak “nesneleştirmek” olarak yorumlanır. ayrıca daha mütevazı giyin daha az cilt göster Göreceli olarak bu durumu engellese de buradaki asıl sorun insanların etki altındayken nasıl düşündükleridir.

Son yıllarda bir toplumdaki tüm bireylerin çıplaklıktan aynı ölçüde etkilenmediğini ve çıplaklığı aynı şekilde yorumlamadığını sıklıkla görmekteyiz. Konudan fazla uzaklaşmadan özetlemek gerekirse çıplaklığa yaklaşım toplumsal ya da baskın kültürler düzeyinde değil; aslında küçük topluluklar, gruplar ve hatta bireyler için değişiklik gösterir.

İnsansı bir uzaylıyı yeterince tasvir etmezsek, bırakın giyimi, toplumsal cinsiyeti arka plana atıyoruz. Aslında, çoğu zaman cinsel organları bu temsillere dahil etmeyiz:

yabancı

Belki de bizim zihnimizde çiftleşmek için herhangi bir dış cinsel organa ihtiyaç duymuyorlar, bu yüzden onlar için mahremiyet gibi ilkel kaygıları da yok…

Çıplaklığa yaklaşımımız dini metinler söz konusu olduğunda yeniden değişiyor, örneğin ilk insanlar Hz.Adem ve Hz.Havva tasvirlerinde mahrem yerleri kapatma yoluna gidiyoruz:

Adem ve Havva

Bu, uzaylıları çıplak olarak tasvir etmekle doğrudan ilgili olmasa da, çıplaklık algımızla ilgili.

Çıplak bir kişinin tasviri, görüntüsü veya konusu, duruma göre cinsel istek, utanç ve ahlaksızlık gibi duygu ve çıkarımlara yol açar. Ancak “çıplak” bir uzaylıyı hayal ettiğimizde, farkında olmadan bile aynı hislere sahip değiliz, aynı sonuçları çıkarmıyoruz:

Çünkü tasavvur edilen görüntü, o görüntünün karşısındaki bizimle aynı tipte değildir. cinsel arzu hissedemeyeceğimizi ya da daha ilkel bir tanımla, cinsel ilişkiye girip üreyebileceğimizin farkındayız. Çünkü hayvanlar da çıplaktır ve -psikolojik sorunlar veya sapkınlıklar olmadıkça- çıplak hayvanları gördüğümüzde durumlarını “ahlaksızlık” olarak yorumlamayız ve aynı nedenle onlara karşı cinsel dürtüler hissetmeyiz.

Diğer bir sebep ise, uzaylıların genellikle “insanüstü ırklar” olarak tanımlanmasıdır:

Aslında bu karmaşıklığın nedeni, Türkçedeki uzaylı kelimesinin hemen hemen tüm “yabancı” tanımlarına karşılık gelmesidir. Örneğin İngilizce’de yabancı anlamına gelen “alien” kelimesi çok geniş bir tanımdır. Bununla birlikte, gelişmiş insanüstü varlıkları ifade etmek için “yabancı” gibi sözler var

Fark ettin? Bu temsillerin neredeyse tamamı bizde olmayan ve sahip olmalarını istediğimiz özelliklere sahiptir:

Yani istedikleri ortamda, belki de gittikleri herhangi bir ortamda sıcaklığı yaşanabilir bir seviyeye getirebilecek teknolojilere hızla adapte olabiliyorlar. biyolojik avantajlara sahip olabilirler. Daha iyi görme ihtiyacı olan daha büyük gözler hayal edebilir miydik? Peki ya daha büyük bir kafanın daha akıllı olmakla ilişkilendirildiği yanılgısı?

İlginç ve felsefeye dalmak, varoluşsal sorunlarımızın ifadesi Gördüğümüz garip bir görüntü var. bu arada daha önce uzaylılarla teması olduğunu beyan eden bir kişiyle Ayrıca konuşuyoruz:

Uzaylılar tarafından kaçırıldığını iddia eden bir kadın yaşadıklarını Webtekno’ya anlatıyor: Peki Bilim bu konuda ne diyor?

BONUS: NASA uzaya çıplak insan çizimleri gönderdi:

nasa'dan çıplak insan

Tıpkı Dünya’dan farklı sesler içeren altın plakları uzaya göndermek gibi, etrafta uzaylılar varsa bizi tanısınlar diye attığımız bir adımdı bu. Belki de onları çıplak hayal etmemizin nedeni, atalarımızın uzaydan gelen garip görüntülere bakması ve kitlesel bir yok oluşta tüm delillerin ortadan kalkması, geriye sadece kendimize anlattığımız hikayeleri ve o hikayelerdeki çıplak dünya dışı tasvirleri bırakmasıdır… Kim bilir?

Kaynaklar: NDTV, Quora 1, Quora 2, yaşam bilimi, KABLO İLE.

Yorum yazın

E-Posta Adresiniz Paylaşılmayacaktır işaretli alanlar zorunludur *